چرا از گوگل بهره می گيريم؟

معرفی
گوگل در تركيبى از نرم افزارها و سخت افزارهاى پيشرفته اجرا مي شود. سرعتى كه شما از آن استفاده مي كنيد بخشى از هزاران كامپيوترمعمولى هستند كه با هم شبكه شده اند تا سرعت بالايى از سرويس جستجو را فراهم آورند.
قلب نرم افزار ما (PageRank TM) است، سيستمى براى رتبه بندى صفحات وب كه توسط موسسان ما يعنى لرى پيج و سرجى برين در دانشگاه Stanford ساخته شده است. به این دلیل كه ما يك دو جين از مهنديسين را هر روزه براى بهبود اين سيستم در اختيار داريم، اين سيستم همچنان به ارايه سرويس خود ادامه مي دهد.

PageRank توضيح داده شد
رتبه صفحه با استفاده از ساختار لينك معتبر بر روى خاصيت دموكراتيك منحصر به فرد تكيه ميكند. در کل، گوگل لينك ها را از صفحه الف تا ب را چك ميكند. گوگل از آرای مختلف درﻳﺎفت شده، برای اﻳن رتبه بندی استفاده می کند.
مهم، صفحات با کيفيت بالا PageRank بالاتري دريافت مي کنند که Google بعد از هر جستجو به خاطر مي سپارد. مسلما، صفحات مهم در صورتي که با موضوع جستجوي شما هماهنگي نداشته باشند براي شما بي اهميت خواهند بود. Google از ترکيب PageRank و روشهاي پيشرفته جور کردن متن براي يافتن صفحات با اهميت و در عين حال مربوط به متن جستجو شده استفاده مي کند. Google از تعداد تکرار کلمات متن جستجو شده پا فراتر نهاده و براي تشخيص اينکه اين صفحه با کلمات مورد جستجو هماهنگي دارد، تمام وجوه محتواي صفحه (و صفحات متصل شده به آن) را بررسي مي کند.

بى عيبى
مجموع روشهاى خودكار گوگل انسان را از مشكلات جستجو رها ميسازد. با وجود اينكه ما تبليغاتى را در بالاى صفحات نتايج مربوطه ارايه ميدهيم، ولى گوگل نتايج را به صورت تبليغات به خود آنها نمي فروشد. يك جستجوی در گوگل راه راحت، مطمئن و معقول براى جستجو در سايتهاى با كيفيت بالا است.

دلایل استفاده از گوگل
به دليل اينكه گوگل مناسبترين نتايج جستجو را سريع و مقدم تحويل ميدهد، پوشش دهى اطلاعات در وب نیاز يك جستجو گر ممتاز براى اطلاعات قابل دسترسى است. بدون يك ابزار جستجوى قدرتمند، پيدا كردن يك وب سايت خاص اگر غير ممكن نباشد خيلى سخت است.

گوگل نظم را به وب مي آورد
گوگل طراحى شده است تا هرج و مرج اطلاعاتى را متب کند. اين چيزى است كه يك سرويس جستجو بايد ارايه كند.

گوگل كاربران را قارد ميسازد تا بيش از 1 بيليون URL را جستجو كنند
فهرست گوگل، كه شامل بيش از 1 بيليون URL است، در نوع خود اولين است و مجوعه اى از جامع ترين صفحات وب را در اينترنت ارايه مي كند.

گوگل فقط صفحاتى را كه محتوى موضوع شما هستند را بر ميگرداند
متمایز ازماشينهاى جستجوى ديگر، گوگل نتايجى را توليد مي كند كه مرتبط با موضوع جستجوى شما باشد،

گوگل مكان موضوعات جستجوى شما را در صفحه بر جسته مي كند
گوگل فقط محتوى نتايج موضوعات جستجويى شما نيست، بلكه گوگل آن نتايج را در صفحه خود تجزيه و تحليل نيز مي كند. برخلاف بسيارى از سايتهاى جستجو گر، گوگل براى نتايج جستجو هاى خود الويت قايل مي شود. ما به نتايج جستجوى شما توجه مي كنيم و سعى داريم با صرف وقت كمتر، بهترین نتيجه را براى شما فراهم سازيم.

گوگل يك پيش نگرى مناسب را ارايه ميدهد
بجاى خلاصه اى از صفحه وب كه تغيير نمي كند، گوگل متنهايى كه با موضوع جستجوى شما مطابق بوده را براى شما جدا مي كند. اين خصوصيت باعث ميشود تا وقت شما حدر نرود و شما صفحات وبى كه با موضوع شما مرتبط نبوده را بيهوده باز نكنيد.

گوگل مي تواند كارى كند كه شما احساس برنده بودن (پیروزی) كنيد!
گوگل براى جستجوى موضوعات متعارف و عمومى مانند نام شركتها برترى دارد. ما بسيار مطمين هستيم كه كليد "I'm Feeling Lucky™" را به خوبى نصب كرديم و اين كليد شما را به اولين موضوع پيدا شده می رساند. اين كليد از آن جهت طراحى شده است تا كار شما را با اطمينان و سرعت انجام دهد.

گوگل صفحات وب را cache ميكند (در مكان مخفى سرور خود نگه ميدارد)
گوگل در cache خود بسيارى از صفحات وب را ذخيره مي كند تا آنها را به صورت پشتيبان در اختيار داشته باشد و در مواقع اضطرارى آنها را بازيافت كند. بررسى برروى اين cache به كرات سريعتر از بررسى برروى لينك مربوطه مي باشد.


لینک منبع: http://www.google.com/intl/fa/why_use.html

0 نظرات:

ارسال یک نظر